Blog

Zašto po statistici 85% poduzetnika – propadne?

Zašto po statistici 85% poduzetnika – propadne?

Gdje je najveći problem - zašto poduzetnici ne uspijevaju?

Mi možemo završiti najbolje fakultete, biti najuspješniji strojari, marketingaši, trgovci, edukatori  - ali to nije garancija da ćemo izgraditi uspješan biznis. 

U “core biznisu” možemo biti top stručnjaci, ali često padnemo na ispitu upravljanja biznisom.

To me malo podsjeća na rally utrke.

Naime, vozač i suvozač prije utrke odrađuju trening tako da popišu stazu i to na način da zapišu svaki zavoj, svaku rupu na cesti, svaku prepreku.

Kad krene utrka, vozač vozi na slijepo jer sluša suvozača koji mu unaprijed govori što ga čeka na cesti i što kada treba učiniti. Ukoliko ga vozač ne bi slušao, njegova utrka bila bi završena već na prvom zavoju. 

Eto tako i mi u poduzetništvu vrlo često vozimo na slijepo, ali bez suvozača.

U našem slučaju, suvozač nam je znanje koje moramo imati kako bismo uspjeli taj naš biznis pretvoriti u nešto kvalitetno i profitabilno. 

Osnovni problem nisu ciljevi, jer svaki poduzetnik sebi jasno postavi ciljeve, ali ne popiše stazu kojom mora proći.

Odnosno, ne napravi dobru strategiju kako će do cilja (ovdje čak niti ne ulazim u to je li cilj realan i ostvariv). 

Bez strategije i jasno opisanih poslovnih procesa preuzima nas stihija, sve radimo ad hoc, odluke se donose bez dobrog promišljanja i procjene rizika. 

Nedostaje nam korak gdje bismo napravili kostur te naše organizacije koja nam služi kao alat za postizanje ciljeva:

ne identificiraju se odjeli ili profitni centri ovisno o djelatnosti koja se obavlja, npr. u veleprodaji bi to bili nabava, prodaja, distribucija

ne postave se jasne procedure i ne standardiziraju procesi, kako bi se ostvarila maksimalna učinkovitost i ostvarili željeni rezultati

teško se izrađuju menadžerski izvještaji, ne prati se cash flow, ne upravlja se zalihama niti imovinom pa često dolazi do nelikvidnosti koja vodi prema zaduživanju i tu priča počinje ići nizbrdo

Ne jednom sam imala priliku vidjeti visoka potraživanja od kupaca (nenaplaćene račune), a s druge strane korištenje prekoračenja po računu (kredita od banaka za obrtna sredstva) s visokim troškom kapitala (kamatom), jer nitko nije bio zadužen u organizaciji da vodi računa o naplati. 

ZAPAMTITE: Prodaja nije završena ako faktura nije plaćena!

Neke vještine upravljanja moramo svladati da bi ta naša organizacija živjela i preživjela u ovoj prevrtljivoj i nestabilnoj poduzetničkoj klimi.

Zato, dragi vlasnici/manageri, tražite pomoć i edukaciju kako pametno i uspješno upravljati, jer jedino tako ćete moći ući u onih 15% uspješnih!