Blog

Kako srediti naplatu u dva koraka?

Kako srediti naplatu u dva koraka?

Naplata!

Dok svi ganjamo prodaju i promete, većinom zaboravljamo na ključnu stvar u našem poslovanju, a to je NAPLATA.

Često se naplata u tvrtkama obavlja usput i ne postoji osoba koja je strogo zadužena za naplatu.

I što nam se događa?

Proizvodimo i prodajemo, pregovaramo, ulazimo u marketing kako bismo privukli nove kupce, a kad podvučemo crtu - ljubavi na računu nema.

Često je razlog nebriga o naplati.

Ako ste se prepoznali u ovom tekstu, evo nekoliko savjeta kako možete poboljšati svoju naplatu:

  • Zadužite osobu za naplatu

Jasno imenujte osobu koja je zadužena za naplatu, kao i njenu zamjenu kad je prva osoba odsutna sa posla.

  •  Napišite proceduru za naplatu

Sami odredite rok kada ćete prvi put kontaktirati kupca i podsjetiti ga na dospjeli dug te na koji način: telefonom, e-poštom, SMS-om ili nekim drugim kanalom.
Napišite i tekst koji ćete poslati ili izgovoriti kupcu.
Nakon toga napišite i drugi rok i ponovno definirajte kako ćete kupca podsjetiti te napišite tekst.
Važno je da jasno odredite granice i rokove te da se kupci od samog početka suradnje budu upoznali s njima.
Na kraju, odredite i rokove slanja zadnje opomene te ovrhe.
U postupku možete eventualno uključiti, uz rokove, i iznositi nanaplaćena dugovanja te neke druge sankcije za kupca, kao na primjer obustavljena daljnja isporuka robe.

Ako samo posložite ove dvije stvari, već ćete napraviti puno za “financijski krvotok” vašeg poslovanja.

PS Ako me pitate kada je pravo vrijeme da uvedete proceduru naplate i osobu zaduženu za naplatu, moj odgovor je OD PRVOG DANA.