Blog

Zašto SVI poduzetnici moraju pratiti svoj Break Even Point

Zašto SVI poduzetnici moraju pratiti svoj Break Even Point

Već sam pisala o točki pokrića, ali sam stavila naglasak na početnike.
 
Međutim, ona je važan podatak i iznos koji moraju pratiti svi poduzetnici.

Kako vaš posao raste, rastu i vaša ulaganja.
 
Evo na primjer, meni se povećao obim posla. Vidim da moj tim to više ne može hendlati. Trebamo pomoć.
 
Imamo dvije opcije:

  • Zaposliti novu osobu
  • Angažirati vanjskog suradnika (kao asistenta)

U oba slučaja, to od moje firme iziskuje dodatne troškove, koje ja odnekud moram pokriti.
 
Prečesto sam vidjela kako se poduzetnici, uglavnom zbog straha, dovedu u stanje nelikvidnosti. 
 
Što se dogodi?
 
Poveća im se posao, dobiju novog klijenta zbog kojeg moraju uložiti u razvoj. Oni se boje od klijenta tražiti avans, jer misle da će klijent zbog toga odustati.
 
Poduzetnik ulaže u razvoj, zapošljava nove ljude, kupuje nove strojeve, a od klijenta će naplatiti tek kada odradi posao.
 
U tom periodu, dok ne naplati svoj proizvod ili uslugu, poduzetnik mora osigurati likvidnost ili avansom ili vlastitim ulogom.
 
Možda morate uložiti u novi software?
Imate li ga otkuda financirati, dok ne naplatite svoju uslugu?

U svakom trenutku poslovanja, vi morate biti svjesni svoje točke pokrića.
 Morate znati koliko trebate imati ulaza novca, da biste pokrili troškove.


 Taj iznos se kod nekih poduzetnika mijenja na mjesečnoj bazi, barem u nekom periodu razvoja. 
 
Stoga vas sve pozivam da već danas provjerite koja je točno vaša točka pokrića. 
 
Koliko morate unijeti novca, da biste bili na nuli.
 
Ako niste sigurni da ste dobro izračunali svoj Break Even Point, pogotovo ako se radi o kompleksnijem slučaju, javite mi se da ga zajedno ispravno izračunamo.