Prije nego krenemo u temu, samo da kratko razjasnimo pojmove.
PROMET je sve ono što ste fakturirali.
RUC je razlika između cijene po kojoj ste nabavili i prodali proizvod.
PROFIT je ono što ostane kada iz RUC-a pokrijete sve operativne troškove.
Možete fakturirati 13 milijuna eura na jednoj fakturi, ali RUC može biti samo 10.000 eura.
Jer me u nabavi to nešto što sam prodala koštalo 12.990.000,00 eura.
Dakle promet mi je 13 milijuna - FASCINANTNO!
Ali što ste zaradili?
Većina managera i vlasnika doživljava uspješan posao kroz promet i često su managerski bonusi vezani za promete.
No, koliko je to zapravo pametno i uzimate li u obzir:
- koliko je naplaćeno?
- koliki je RUC?
- koliki je profit?
Vaš RUC (ili marža) MORA pokrivati vaše operativne troškove: vaše ljude, najmove, struju, leasing, tonere, papire, računala, aute i sve ostale troškove.
Ako ne pokriva - poslujete jako loše.
Evo još jednog primjera zašto je opasno gledati samo promet.
Postoji nešto što se zove bonus koji se obračunava na kraju godine. To je bonus koji se kupcima isplaćuje na temelju prometa koji su ostvarili.
Na primjer, kupac koji je napravio promet od 650.000 EUR, prema vašoj rabatnoj skali dobiva 2% dodatni bonus, što znači da ćete mu vi isplatiti bonus u iznosu od 13.000 EUR.
Ako vaša marža nije dovoljna da “popije” taj dodatni bonus, vi ste u problemu, bez obzira na bajne promete.
Pretpostavka je da u pametnom managerskom izvještaju i u pametnom planu, marža točno ide do donje granice do koje rabati mogu ići.
Sve ispod toga je “skidanje gaća”, kako se to popularno zove u prodaji, i ugrožavanje poslovanja neprofitabilnim dealovima.
Ako ste i vi jedni od ovih koji ganjaju promete, a na kraju jedva spajate kraj s krajem, javite mi se - s nekoliko pametnih poteza možete učiniti čuda!